Sivu päivitetty 7.9.2021 klo 9:25.

Tältä sivulta löydät Sosiaali- ja terveysalan tietolupaviranomaisen Findatan järjestelmiin liittyvät tekniset tiedotteet esim. huoltokatkoista, järjestelmähäiriöistä ja käyttöön vaikuttavista rajoitteista.

Huoltokatkot

  • Findatan järjestelmissä on kuukausittainen huoltokatko kuukauden toisen tiistain jälkeisen viikon torstaina klo 8–12 välillä. Ajoitus juontuu Microsoftin Windows-päivityksistä, jotka tapahtuvat aina kuukauden toisena tiistaina.
  • Palveluissa saattaa tänä aikana ilmetä häiriöitä, mutta ne korjaantuvat huoltokatkon jälkeen.
  • Vuoden 2021 huoltokatkot:
    • 23.9.
    • 21.10.
    • 18.11.
    • 23.12.

Häiriöt

  • Tällä hetkellä järjestelmä kirjaa hakijan ulos automaattisesti tietyn aikarajan jälkeen, eikä lomake tallennu automaattisesti. Suosittelemme tallentamaan keskeneräisen hakemuksen noin 15 minuutin väliajoin.
  • Internet Explorer -selaimella saattaa esiintyä häiriöitä kirjautumisessa ja käytössä. Suosittelemme muiden selainten käyttämistä.

Rajoitukset

  • Tällä hetkellä tunnistautuminen ja siten tietoluvan hakeminen / tietopyynnön tekeminen on mahdollista henkilöille, joilla on Suomen väestötietojärjestelmään kirjattu henkilötunnus. Edistämme parhaillaan muita tunnistusratkaisuja.
  • Tietolupahakemus-, muutoslupahakemus- ja tietopyyntöhakemuslomakkeet päivitettiin vuoden 2020 lopussa ja edellisellä hakemusversiolla tehtyjä hakemuksia ei voi enää kopioida uudeksi hakemukseksi. Pyydämme täyttämään uuden hakemuslomakkeen.