En teknisk störning i synligheten av Kapselis nätverksenheter fortsätter

29 november 2023

Sedan 28.11. Findatas Kapseli-driftmiljöer har haft en störning som gör att vissa nätverksenheter är osynliga för användarna. Problemet påverkar endast nätverksenheternas syndlighet. Det finns också säkerhetskopior av filerna på enheterna.

Nätverksenheterna visas genom att logga ut från Kapseli och in igen: klicka på ”Sign out” (inte ”Disconnect”). Om detta inte löser problemet kan du försöka starta om miljön. Felet kan dock återkomma innan de korrigerande åtgärderna har slutförs.

Om det inte hjälper att logga in igen eller starta om, skicka ett e-postmeddelande till adressen kapseli@findata.fi och ange Kapseli ID (t.ex. A01).

Störningar i nätverksenheterna orsakar också en fördröjning i behandlingen av data och säkerställande av resultatens anonymitet hos Findata. Vi arbetar för att minimera förseningarna.

Vi ber om ursäkt för besväret som orsakats av störningen. Vi kommer att uppdatera mer information på denna sida.