Keväällä 2024 pilotoidun ajanvarauspalvelun suosio ylitti odotukset: kolmessa kuukaudessa tehtiin 56 ajanvarausta neuvontatapaamisiin. Vilkkaimmillaan tapaamisia oli jopa yhdeksän viikossa.

“Asiakaspalaute oli erittäin hyvää, ja kaikki ajan varanneet suosittelisivat palvelua myös kollegoilleen”, sanoo Findatan aineistopalveluiden päällikkö Mervi Siltanen.

Palautteen keskiarvo asteikolla 0-10 oli 9,9 ja Net Promoter Score 95 (asteikko -100 – 100). Palautetta antoi noin 60 % ajan varanneista.

”Henkilökohtaiset tapaamiset ovat helpottaneet ja nopeuttaneet monimutkaisten asioiden ratkaisua, kun niitä on voitu miettiä yhdessä asiakkaan kanssa”, Siltanen jatkaa.

Palvelu herätti kiinnostusta myös Suomen rajojen ulkopuolella: noin neljäsosa palvelua käyttäneistä oli kansainvälisiä hakijoita.

Palvelua jatketaan syksyllä, mutta henkilöresurssien takia varattavissa olevia aikoja joudutaan vähentämään.

“Karsimalla hieman aikojen saatavuudesta pystymme huolehtimaan siitä, että tapaamisten laatu ei kärsi ja hakemusten käsittelyyn ei synny viiveitä”, Siltanen kertoo.

Kesän ajan Findatan neuvonta palvelee normaalin tapaan sähköpostitse.

Ajanvarauspalvelu on kesälomalla 1.6.–18.8. – varaa jo aika syksylle!

Ajanvarauspalvelu palaa kesälomalta maanantaina 19. elokuuta. Jatkossa aikoja on varattavissa maanantaisin, tiistaisin ja torstaisin.

Tapaamiset ovat kestoltaan 20 minuuttia ja ne järjestetään etänä Teamsissa.

Autamme seuraavissa aiheissa:

  • Yleinen neuvonta Findatan palveluista
  • Tietolupahakemukset, muutoshakemukset ja tietopyynnöt
  • Poimintakuvauslomake ja muut lomakkeet
  • Kapselin tilaaminen, tauotus ja aineiston säilytyspalvelu

Varauksen jälkeen saat sähköpostiisi vahvistuksen ja ladattavan kalenterimuistutuksen. Lähetämme linkin Teams-kokoukseen myöhemmin.

Ajanvarauspalvelu on toteutettu osana Euroopan unionin osarahoittamaa FinHITS-hanketta.

Euroopan unionin osarahoittama. Esitetyt näkemykset ja mielipiteet ovat ainoastaan tämän tekstin laatijoiden näkemyksiä eivätkä välttämättä vastaa Euroopan unionin tai Euroopan terveys- ja digitaaliasioiden toimeenpanoviraston (HaDEA) kantaa. Euroopan unioni ja HaDEA eivät ole vastuussa niistä.