Otamme syyskuussa asiointipalvelussa käyttöön ominaisuuden, jonka myötä hakemusluonnokset poistetaan järjestelmästä automaattisesti, jos niitä ei ole muokattu 180 päivään.
Jos sinulla on luonnoksena oleva hakemus, jonka aiot lähettää Findatalle, tee muokkaukset ajoissa. Suosittelemme täyttämään tai siirtämään tiedot aina uusimmalle lomakeversiolle. Luonnos säilyy asiointipalvelussa 180 päivää viimeisimmästä tallennuksesta.
Jos olet lisännyt sähköpostiosoitteesi asiointipalveluun, saat automaattisen sähköpostimuistutuksen 30 päivää ennen hakemusluonnoksen poistamista. Tarkista osoite asiointipalvelun asetuksista klikkaamalla ylävalikosta omaa nimeäsi.
Automaattinen poistaminen koskee vain niitä hakemusluonnoksia, joita ei ole lähetetty vielä kertaakaan Findatalle.
Jos hakemus on palautettu sinulle täydennettäväksi, sitä ei poisteta. Myöskään lähettyjä hakemuksia tai saatuja päätöksiä ei poisteta.
Muutoksen tavoitteena on tehostaa hakemuskäsittelyä, kun vanhoille lomakeversioille täytettyjen hakemusten ja niihin tarvittavien lisätietopyyntöjen määrä vähenee.
Hakemuslomakkeet uudistettu keväällä 2023, huomioi nämä asiat
Tietolupa-, tietopyyntö- ja tietoluvan muutoshakemusten lomakkeet on uudistettu maalis-toukokuun 2023 aikana. Jos sinulla on vanhempaan lomakepohjaan täytetty hakemusluonnos, jota ei ole vielä lähetetty Findatalle, suosittelemme siirtämään tiedot päivitetylle lomakkeelle.
Vanhoille hakemuslomakkeille täytetyn hakemuksen voi lähettää käsiteltäväksi, mutta silloin joudumme kysymään uuden lomakkeen tietoja lisätietopyyntönä.