Toimintamme käynnistyy vaiheittain ja etsimme toistuvasti riveihimme osaavia tekijöitä. Haemme tällä hetkellä ICT-päällikköä vakituiseen virkaan 1.11.2020 alkaen tai sopimuksen mukaan.
Mitä ICT-päällikön tehtäviin kuuluu?
Toimintamme edellytyksenä ovat tietoturvalliset tietojärjestelmäpalvelut. Palveluihin sisältyvät mm. tietolupien hallintajärjestelmä, aineistojen etäkäyttöympäristö, tunnisteiden hallinnointipalvelu sekä henkilötietojen turvallisen liikkumisen viranomaisten välillä takaava käyttöpalvelu.
ICT-päällikkö vastaa Sosiaali- ja terveysalan tietolupaviranomaisen Findatan tietojärjestelmien toiminnasta, hallinnoinnista ja kehittämisestä viranomaistoiminnan ja asiakkaiden tarpeita vastaavaksi.
Findatan toiminnan käynnistysvaiheessa ICT-päällikkö vastaa käyttöönottoprojektin läpiviennistä ja järjestelmäkokonaisuuden suunnittelusta yhteistyössä THL:n IT-asiantuntijoiden, järjestelmätoimittajien ja sosiaali- ja terveystiedon tuottajien kanssa. Lisäksi ICT-päällikkö on Findatan johtoryhmän jäsen.
Mitä hakijalta odotetaan?
Odotamme hakijoilta soveltuvaa ylempää korkeakoulututkintoa tietojenkäsittelytieteestä, tietotekniikasta tai vastaavalta alalta, vahvaa osaamista IT-järjestelmistä sekä ymmärrystä sote-tietojen toissijaiseen käyttöön, henkilötietojen käsittelyyn ja tietosuojaan liittyvästä lainsäädännöstä.
Tehtävään valittava henkilö kykenee vastaamaan itsenäisesti vaativasta kokonaisuudesta ja hänellä on hyvät ongelmanratkaisu- ja vuorovaikutustaidot. Tehtävän hoitamisessa tarvitaan sujuvaa englannin kielen taitoa.
Eduksi luetaan kokemus sosiaali- ja terveysalan tietovarannoista sekä tutkimusaineistojen hallinnasta.
Tarjoamme monipuolisen työnkuvan uudessa, kansallisesti ja kansainvälisesti merkittävässä sosiaali- ja terveysalan tietovarantopalvelussa.
Lue lisää ja hae paikkaa
Voit hakea ICT-päällikön paikkaa Valtiolle.fi-palvelussa. Hakuaika päättyy 7.8.2020 klo 12.
Katso työpaikkailmoitus ja hae paikkaa tästä linkistä: https://www.valtiolle.fi/fi-FI/ilmoitus?id=33-307-2020