Findatan tietoturvallisen Kapseli-käyttöympäristön levyjärjestelmässä oli helmi-maaliskuun vaihteessa häiriöitä, jotka kestivät noin kaksi viikkoa.
Häiriöt eivät olleet yhtäjaksoisia, mutta niiden ennakoimattomuus saattoi estää Kapselin käyttämisen kokonaan.
”Palvelu ei ole toiminut, vaikka asiakkaat ovat siitä maksaneet. Tämä ei vastaa palvelutasoamme, joten haluamme korvata Kapselin käyttökustannukset asiakkaille levyjärjestelmähäiriöiden ajalta”, Findatan aineistopalveluiden päällikkö Mervi Siltanen sanoo.
Hyvitämme Kapseli-asiakkaille maaliskuun kuukausiveloituksesta 50 %, joka vastaa häiriöiden kestoa. Hyvitys tehdään seuraavan laskutuksen yhteydessä, eikä se vaadi käyttäjiltä tai tilaajilta mitään toimia.
Niille asiakkaille, joiden Kapseli ei ole enää käytössä, maaliskuun kuukausiveloituksesta palautetaan 50 %.
Kyseessä on levyjärjestelmän häiriöistä johtuva kertaluonteinen korvaus. Pahoittelemme häiriöiden aiheuttamaa haittaa.
”Kehitämme palveluitamme jatkuvasti yhdessä kumppanien ja asiakkaiden kanssa, ja toimintavarmuus on tietoturvan ohella Kapselin tärkeimpiä prioriteetteja”, Siltanen sanoo.
Jos kohtaat jatkossa ongelmia Kapselin käytössä, ilmoitathan niistä osoitteeseen kapseli@findata.fi.